Vad är nu detta?

Här kommer jag att skriva ner alla mina favoritrecept på löpande band, alla recept är beprövade och goda!

Tanken är också att varva dessa med bilder och tips från hemmets matlagning - beprövat och nya utmaningar.



måndag 19 april 2010

Råstekt potatis med basilika och ost

Denna rätt älskas av alla som får smaka den. Gott till det mesta, suverän till grillat!

4port

8-10 potatisar
2 rödlökar
4 msk olivolja
salt och peppar
100 gram ost - jag brukar ta mozarella eller cheddar
2 msk försk hackad basilika

Skala och skiva potatisen tunnt, lägg i kallt vatten (för att stärkelsen ska försvinna) 10 min. låt sen rinna av och lägg på hushållspapper eller kökshanduk och torka. Skala och skiva löken. Stek sedan lök och potatis 15-20 min i stekpanna tills den är mjuk. Salta och peppra, riv osten och hacka basilika. Tillsätt basilika och ost, rör om och låt osten smälta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar